NewYork2011.reismee.nl

Dag 4

Vanmorgen blabla ontbijt blabla......

De planning voor vandaag was als volgt ; Ground Zero Museum, Wallstreet, Battery Park en dan omhoog getrokken tot aan 60str. en altijd links gebleven van Madison Av. De oostkant van Manhattan zeg maar. Dit deel van New York hadden we de vorige keer letterlijk links laten liggen. Het is ook minder toeristisch dan de rest en dus kom je steeds leuke verrassingen tegen. Murray Hill was het leukst, het lijkt een beetje op Greenwich Village qua sfeer maar de straten zijn er breeder en het is er rustiger. Wel zijn er gezellige bars en restaurants met terrrasjes waar je lekker kan eten en genieten van een koel drankje. We vinden Murray Hill een echte aanrader.

Ons eindpunt op deze lange tocht lag op E60Str. Op deze straat ligt de kabelbaan naar Roosevelt Island. Wel gek om zo een ding in New York te zien, je verwacht dit meer in een skigebied in de Alpen.

Ook op E60Str. ligt Serendipity, mischien gaat er bij sommige van de dames een belletje rinkelen. Dit is de naam van een romantische film die zich in New York afspeelt enook in dit restaurantje. De specialiteit zijn coupes op bassis van 'frozen hot chocolat'. En ik moet zeggen dat ikde coupeser betervond dan de film. Het was echt heerlijk.

We zijn teruggekeerd via 5th Av. Bijna voorbij de Apple Store gelopen omdat we de glazen kubus niet konden zien, hij staat helemaal in de steigers. Binnen was er zoals altijd een drukte van jewelste zodat we vlug weer naar buiten gevlucht zijn. Bij Bloomingdales zijn we ook binnen geweest en dat vond vooral Annheel leuk, dure schoenen met veel te hoge hakken passen en dan proberen om er 2 meter mee te stappen zonder te vallen.

De dag hebben we afgesloten met een fris biertje in Madison Square Park.

Het was de warmste dag tot nu toe en we hebben ook de grootste afstand afgelegd van ons verblijf. Dus vandaag kruipen we wat vroeger onder de wol dan gewoonlijk.

vincentvega

Dag Peter en Ann,
Wat is het toch heerlijk om mee te lezen en om mee te genieten van jullie reis !! Echt om jaloers op te zijn !! Geniet er nog van !!

Mirthe

Hallo,
een hele fijne vakantie nog en groetjes van iedereen!!!
nog veel plezier in New York !!!
xxx

Ferdi

Hallo Ann en Peter,

Ongetwijfeld beleven jullie weer een fantastische en goed gevulde vakantie.
Geniet er van en wij kijken ook uit naar het mondeling verslag.

peter schoenaerts

Oh, in Murray Hill woonden wij dus! Het is er wel wat rustiger, en minder te doen dan elders he.
Jullie hebben echt heel veel gedaan!