NewYork2011.reismee.nl

Dag 6

Vandaag hadden we een heel druk programma af te werken en dus zijn we weer op tijd moeten opstaan. Vanmorgen was het mistig en bewolkt weer, maar de temperatuur bleef even hoog als de vorige dagen.

Eerst zijn we naar Chelsea gewandeld, langs het beroemde Chelsea Hotel. We zijn ook Chelsea Market binnen geweest, dit was vroeger een koekjesfabriek en doet nu dienst als een soort winkelcentrum met bijna alleen zaakjes die met voeding te maken hebben. Heel leuk. We hebben ook nog een stukje High Line gedaan, dit is een oude verhoogde spoorweg die ze omgetoverd hebben tot een park. Je wandelt boven de straten van NY door een park, echt heel speciaal. Wat we niet zo speciaal vonden is dat het toen begon te regenen.

Meatpacking District was vroeger de plaats waar de slachthuizen stonden, nu is het een uitgangsbuurt met vele hippe nachtclubs. We zijn verder getrokken door de West Village naar Greenwich Village, dit is de buurt waar het appartement van Fiends staat en waar één van de dames uit Sex & The City woont. Hier zijn heel veel leuke winkeltjes, restaurantjes en cafeetjes. Hier ligt ook Washington Square Park, in dit park zijn er normaal altijd veel straatartiesten aan het werk, behalve vandaag want het regende oude wijven.

We zijn dan door SoHo getrokken, hier staan veel huizen die van ijzer(!!) gemaakt zijn. Hoe zouden ze daar hun foto's aan de muur hangen, niet met een nageltje denk ik zo.

Aangekomen in Little Italy vonden we dat het eigenlijk Verry Little Italy zou moeten heten, met moeite 1/5 blok groot. Maar het stopte gelukkig wel met regenen.

China Town dan, hier mogen ze van mij het woordje Town weg laten, het juist alsof je in China bent. Je kan niks meer lezen of verstaan, alles in het Chinees en erg proper is het er ook niet.

We zijn teruggekeerd via Broadway om nog even bij Macy's binnen te springen. Big mistake want vandaag was de dag dat de heer Justin Bieber himself er zijn nieuwe parfum kwam voorstellen met het gevolg dat er een heleboel hysyerische bakvissen rondliepen.

Dit was onze laatste volledige dag in NY. Morgen namiddag vliegen we terug richting Belgie, daardoor zal ons laatste verslagje er overmorgen pas opstaan.

the iceman

Hey Ann en Peter ,
Jammer dat het weeral zo snel is gegaan. Maar alles is goed verlopen zo te zien. Bedankt nogmaals voor jullie dagelijks verslag , het was heel leuk. Thx

peter schoenaerts

Helaba
Die High Line is er onder andere gekomen omdat David Bowie zich achter het project zette. Tof he!
Jullie verslagen zijn echjt heel tof om te lezen, goed geschreven.
Het ziet ernaar uit dat jullie weer echt genoten hebben!
Groetjes
Peter

brigitta

Hoi Ann en Peter,
Ik geniet mee hoor van jullie verslagen.
Zag hier toevallig net een foto in de krant van die chaos bij Macy's vanwege Justin Bieber.

mirthe

hallo,
geniet nog van jullie dag in NY hier is het kaartje gisteren aan gekomen
groetjes xxx

toon en sandra

Alé, jammer dat het al voorbij is.
Gaat veel te snel !!!
Vonden het tof dat we konden meegenieten :)
Welkom terug in België.
Groetjes van Toon, Sandra, kleine lu en Daan