NewYork2011.reismee.nl

Dag 5

Vandaag was er regen voorspeld en idd heeft het +/-45 seconden geregend, gelukkig zaten we toen nog aan de ontbijttafel.

We zijn vandaag naar Grand Central Terminal geweest, het treinstation van New York zeg maar. Het is echt wel een prachtig gebouw met een heel mooie grote hal met grote ramen en een marmeren vloer. Onder de grote hal is er een foodcourt waar je vanalles lekker kan eten, moet ik nog zeggen dat Ann weer heel blij was met die foodcourt.

Daarna zijn we naar de westzijde van Manhattan getrokken, daar hebben we een bezoek gebracht aan het Lincoln Center en de Juilliard School. Hier krijgen toekomstige muzikanten en dansers hun opleiding. We zijn een hotdog gaan eten bij Gray's Papaya, hier verkopen ze volgens de New Yorkers de beste hotdogs van de stad. Eingenlijk was er niet veel aan maar we hebben het toch maar weer gehad. Langs de Dakota Buiding zijn we ook gewandeld, hier woonde John Lennon en op de stoep voor dit gebouw is hij ook vermoord.

De rest van de dag hebben we al shoppend doorgebracht in sportwinkels zoals de Nike store en New York City Sport. Sport schoenen en kledij is hier veel goedkoper dan in Belgie en dus hebben we ons eens goed laten gaan. Voor Peter nieuwe runningschoenen en T-shirts en Ann heeft nieuwe loopshorten en een topje. Als we terug in Belgie zijn gaan die calorieën smelten als sneeuw voor de zon.

We hebben besloten om niet met de fiets te gaan rijden. We gaan ook niet meer naar een musical omdat de wachttijden voor tickets belachelijk lang zijn, zowel op Times Square als aan Pier 17. Tijdens ons bezoek aan Ellens Stardustwerdener wel al de hele avondmusical liedjesvoor ons gezongen.