NewYork2011.reismee.nl

Dag 2

Na een heerlijke nacht slapen in ons kingsize bed ging vanmorgen de wekker af om 8u.

We zijn de dag begonnen met een stevig ontbijt bij de overburen in Tasty's. Ann had buttermilk pancakes met vers fruit enik een muffin gevuld met ei, kaas en spek. Dit hebben we doorgespoeld met koffie en vers geperst sinaassapje.

Het was al erg warm buiten en de zon was al stralend van de partij (de hele dag trouwens, wat Anneen erg happy bui bezorgde)

Daarna hebben we gedaan wat iedereen in New York op zondag doet. Op naar Central Park dus. Onderweg hebben we wel nog een tussenstop gemaakt aan Columbus Circle en een bezoek gebracht aan het Time Warner Center. Columbus Circle is een groot en enorm druk rondpunt aan de rand van Central Park. In het midden van dat rondpunt is er een leuke waterpartij met veel plaats om even te rusten en er staat ook een standbeeld van Columbus (what's in the name ;) )

Het Time Warner Center is een indrukwekkend gebouw dat bestaat uit 2 glazen torens, in de onderste verdiepingen is er een shoppingcenter met vele leuke winkels waar je fijn kan profiteren van de gunstige Dollar-koers. In de kelder is er een Whole Foods Market, deze winkel kan ik enkel omschrijven als het grootste buffet ( warm en koud) dat ik ooit heb gezien. Je kan er alle soorten vers bereid eten kopen die je maar kan bedenken. Hier hebben we dan ook onze picknick samengesteld.

In Central Park aangekomen hebben we eerst een schaduwrijk plaatsje gezocht zodat we van al dat lekkers konden genieten. Toen de buikjes gevuld waren zijn begonnen aan onze 'Tour de Central Park' zodat we toch al wat van die calorieen af waren. Het was weer een prachtige dag en vandaag vieren ze hier ook vaderdag, daardoor was het overal heel druk in het park. Ook waren er veel straatartiesten enook types die om aandacht schreeuwen voor het één of het ander, het is altijd leuk omde mensen te observeren. In Strawberry Field hebben we even halt gehouden bij de gedenkplaats ter ere van John Lennon. Heel raarom te zien hoeveel mensen er blijven stil staan en er een bloem, foto of brief achter laten. Na een leuke namiddag hebben we Central Park verlaten via Grand Army Plaza en zijn we via Fifth Av. terug naar ons hotel gewandeld.

Onderweg zijn we nog een filiaal van de Magnolia Bakery tegengekomen. Vooraleer ik met mijn ogen kon knipperen had Ann binnen al een bestelling geplaats. We genoten van3 gebakjes waar meer calorieen in zitten dan een gemiddeld Europees land inwoners heeft.

Nu gaan we een frisse douche nemen en dan gaan we een avondwandelig doen zodat ik morgen de knoop van mijn broek terug dicht kan doen.

Nog even vertellen dat het gisteren op Times Square mega druk was, en dat de film opnames die we gezien hebben voor de nieuwe 'Man in black'film zijn.

Johny

haha, Peter en Ann binnenkort te zien als figuranten in MIB III (als ik de tel niet kwijt ben)!

Ziet dat ge nog wat calorieen-reserves aanhoud voor de zomer hier door te komen!

Amusement ginder!